Haberder Güncel Haber Kaynağınız
Advertisement
  • Gündem
  • Siyaset
  • Ekonomi
  • Magazin
  • Spor
No Result
View All Result
  • Gündem
  • Siyaset
  • Ekonomi
  • Magazin
  • Spor
No Result
View All Result
Haberder Güncel Haber Kaynağınız
No Result
View All Result

‘Yemekten sonra içilen kahve cildi yaşlandırıyor’

‘Yemekten sonra içilen kahve cildi yaşlandırıyor’

Kahvenin yemekten bir saat önce içildiğinde demir emilimi üzerinde hiçbir etkisi olmadığını ifade eden Prof. Dr. Vedat Göral, “Yemekten hemen sonra kahve tüketiyorsanız demir emilimini yüzde 80 oranında azaltabiliyor. Bu durum cilt kuruluğu, saçlarda dökülme, çarpıntı, yorgunluk ve kırışıklıkların da artmasına yol açıyor” dedi.

Gastroenteroloji Bölümü’nden Prof. Dr. Vedat Göral, kahve ve diğer kafein içeren içeceklerin kandaki demir emiliminde azalmaya neden olduğunun bilimsel olarak kanıtlandığını söyledi.

Bir fincan kahvenin kafein seviyesinin kanda yaklaşık bir saat içinde zirveye ulaştığını belirten Göral, tüketilen kafeinin yarısının 6 saat tamamının ise 10 saatte vücuttan atıldığını söyledi.

“VÜCUTTAN 10 SAATTE ATILIYOR”

Günde 2-3 fincandan fazla kahve tüketiminin zararlı olduğunu ifade eden Prof. Dr. Göral, “Kafein doğal bir idrar söktürücü olduğundan sıvı kaybına neden olabilir. Bu sıvı kaybını telafi edecek kadar su içmezseniz susuz kalırsınız bu da cildinizin kurumasına neden olur. Kahvenin yanında bir bardak su mutlaka tüketin. Ayrıca kahvenin yüksek asitliği cildinizin ürettiği yağ miktarını azaltarak kuruluğa yol açar” diye konuştu. 

“YİYECEKLE TÜKETİLMESİ DEMİR EMİLİMİNİ AZALTIYOR” 

Kahve ve diğer kafeinli içeceklerin yemekle birlikte tüketilmesinin demir emiliminde yüzde 39 ila 90 oranında azalmayla neden olabileceğini de belirten Göral, kahve ile tüketilen yemeklerin demir emilimi üzerindeki etkilerini yapılan bazı araştırmaları şöyle sıraladı: 

“Bir çalışmada, hamburger ile birlikte bir fincan kahve içmenin yüzde 39 oranında demir emilimini azalttığını buldu. Demir emiliminin bilinen bir inhibitörü olan çayın aynı öğünle birlikte içilmesi ise yüzde 64 oranında azaltıyor. Başka bir çalışma da ise ekmekle birlikte bir fincan hazır kahve tüketimi, demir emilimini yüzde 60 ila 90 oranında azaltıyor. Dahası, kahve veya çay ne kadar güçlüyse demir o kadar bağırsaklardan az emiliyor. Ancak, kafein tek başına demir emilimini engelleyen ana madde gibi görünmüyor. Kahvenin yemekle beraber içilmesi kalsiyumun dahil olmak üzere temel minerallerin emilmesinin azalmasına neden oluyor.” 

Son Haberler

Aziz Yıldırım’ın 2 milyar TL’lik yatı Bodrum’da

Aziz Yıldırım’ın 2 milyar TL’lik yatı Bodrum’da

Eskişehir’de altın dolandırıcılığı kuyumcu sayesinde önlendi

Eskişehir’de altın dolandırıcılığı kuyumcu sayesinde önlendi

Süper Lig devi bir yıldız golcü daha getiriyor

Süper Lig devi bir yıldız golcü daha getiriyor

Gaziantep’te özel gereksinimli kıza istismar iddiası

Gaziantep’te özel gereksinimli kıza istismar iddiası

Piyasalar allak bullak! Rüzgar tersine döndü

Piyasalar allak bullak! Rüzgar tersine döndü

UEFA ülke puanında Türkiye için büyük fırsat!

UEFA ülke puanında Türkiye için büyük fırsat!

15 yaşındaki kız çocuğuna istismar iddiası! Bakanlık müdahil

15 yaşındaki kız çocuğuna istismar iddiası! Bakanlık müdahil

İzmir’de darp edilen adam metruk evde ölüme terk edildi

İzmir’de darp edilen adam metruk evde ölüme terk edildi

Lukaku Fenerbahçe’de ilk antrenmanına çıktı!

Lukaku Fenerbahçe’de ilk antrenmanına çıktı!

  • Gündem
  • Siyaset
  • Magazin
  • Ekonomi
  • Spor
Güncel Haber Kaynağınız

© 2023 Haberder - Magazin, Son Dakika, Türkiye Gündemi, Haberler.

No Result
View All Result
  • Gündem
  • Siyaset
  • Ekonomi
  • Magazin
  • Spor

© 2023 Haberder - Magazin, Son Dakika, Türkiye Gündemi, Haberler.