Haberder Güncel Haber Kaynağınız
Advertisement
  • Gündem
  • Siyaset
  • Ekonomi
  • Magazin
  • Spor
No Result
View All Result
  • Gündem
  • Siyaset
  • Ekonomi
  • Magazin
  • Spor
No Result
View All Result
Haberder Güncel Haber Kaynağınız
No Result
View All Result

Araştırmaya göre, ülkelerin yüzde 94’ü aşırı yemek tüketiyor

Araştırmaya göre, ülkelerin yüzde 94’ü aşırı yemek tüketiyor

Oxford Üniversitesinde yapılan araştırmada, günlük kalori tüketimi baz alınarak yapılan sıralamada, ülkelerin yüzde 94’ü, tavsiye edilen miktardan daha fazla yemek tüketiyor.

Daily Mail’in haberine göre, Oxford Üniversitesinin “OurWorldInData” araştırmasında incelenen 184 ülkenin 173’ünde, insanların, her iki cinsiyet için önerilen günlük 2 bin-2 bin 500 kaloriden fazla tükettiği gözlemlendi.

Kullanılan veriler, ülkelerdeki her evin satın aldığı ortalama yiyecek miktarı üzerinden hesaplandı.

Listenin ilk 5 sıralamasında 4 bin 12 kaloriyle Bahreyn, 3 bin 868 kaloriyle ABD, 3 bin 850 kaloriyle İrlanda, 3 bin 824 kaloriyle Belçika ve 3 bin 762 kaloriyle Türkiye bulunurken, listenin sonunda 1641 kalori ile Orta Afrika Cumhuriyeti yer alıyor.

Araştırmada ayrıca, listenin başında bulunan Bahreyn’de, her 10 yetişkinden 4’ünün obeziteden muzdarip olduğu gözlemlendi.

TÜRKİYE DE LİSTEDE! EN ÇOK TÜKETEN BEŞİNCİ ÜLKE

Türkiye’nin, ortalama 3 bin 762 kalori ile 5’inci sırada yer aldığı araştırmada, aşırı yemek tüketiminin, verimsiz uyku düzeni, uzun süreli çalışma, ışık kirliliğine maruz kalma ve stresli yaşam sürme gibi nedenlerden kaynaklandığının altı çizildi.

Araştırmada, aşırı gıda tüketiminin obezitenin birinci sebebi olduğu ve 1970 yılında dünya genelinde 175 milyon olan vaka sayısının günümüzde 1 milyara ulaştığı kaydedildi.

Artan obezite oranlarının tehlikesine dikkati çekilen araştırmada, söz konusu hastalığın hipertansiyon, kalp rahatsızlıkları, Alzheimer ve diğer sağlık sorunlarına sebep olabileceği ifade edildi.

Yiyeceklerin, kalorilerinin her geçen gün artmasına rağmen besleyici öğelerinin azaldığı belirtilerek, insanların daha fazla yararlı besin almak için daha çok yemek yemeye başladığı sonucuna dikkat çekildi.

Araştırmanın verileri, Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü’nden (FAO) alındı.

Son Haberler

Aziz Yıldırım’ın 2 milyar TL’lik yatı Bodrum’da

Aziz Yıldırım’ın 2 milyar TL’lik yatı Bodrum’da

Eskişehir’de altın dolandırıcılığı kuyumcu sayesinde önlendi

Eskişehir’de altın dolandırıcılığı kuyumcu sayesinde önlendi

Süper Lig devi bir yıldız golcü daha getiriyor

Süper Lig devi bir yıldız golcü daha getiriyor

Gaziantep’te özel gereksinimli kıza istismar iddiası

Gaziantep’te özel gereksinimli kıza istismar iddiası

Piyasalar allak bullak! Rüzgar tersine döndü

Piyasalar allak bullak! Rüzgar tersine döndü

UEFA ülke puanında Türkiye için büyük fırsat!

UEFA ülke puanında Türkiye için büyük fırsat!

15 yaşındaki kız çocuğuna istismar iddiası! Bakanlık müdahil

15 yaşındaki kız çocuğuna istismar iddiası! Bakanlık müdahil

İzmir’de darp edilen adam metruk evde ölüme terk edildi

İzmir’de darp edilen adam metruk evde ölüme terk edildi

Lukaku Fenerbahçe’de ilk antrenmanına çıktı!

Lukaku Fenerbahçe’de ilk antrenmanına çıktı!

  • Gündem
  • Siyaset
  • Magazin
  • Ekonomi
  • Spor
Güncel Haber Kaynağınız

© 2023 Haberder - Magazin, Son Dakika, Türkiye Gündemi, Haberler.

No Result
View All Result
  • Gündem
  • Siyaset
  • Ekonomi
  • Magazin
  • Spor

© 2023 Haberder - Magazin, Son Dakika, Türkiye Gündemi, Haberler.